
Aplikace jako Facebook, WhatsApp jsou dnes již pro mladé uživatele zcela mrtvé. Ačkoliv se jedná o spolehlivé komunikační platformy, TikTok s Instagramem přebírají vládu a nenechávají prostor konkurenci. Díky tomu, že člověk nemusí mít žádné zvláštní předpoklady či talenty pro to, aby svůj obsah sdílel s ostatními, je velice lákavé se o to pokusit. Do té doby všichni znali jen YouTube, kde přeci jen bylo zapotřebí určité profesionality.
TikTok však umožnil natáčení přístupnější jak jednoduchým ovládáním, tak krátkou dobou videí, jež je dělá intenzivnější a tím zábavnější. Nyní zde lidé sdílejí své příběhy, dávají užitečné tipy nebo ve svém podání ztvárňují různé trendy. Jeho předchůdce, Musical.ly, byla především platforma pro tanečky a zkomolené písničky, ale TikTok je nyní něco zcela jiného, ačkoliv jsou mnozí stále přesvědčeni o opaku.
To, co budete v této aplikaci vídat, je však zcela na vás. To samé platí jak u Instagramu, tak i u samotného internetu. Proto nelze s jistotou říct, že je TikTok zaměřený na určitou věc, protože člověk si vybere podle svého vkusu. Pro každého se na této platformě něco najde, stačí si jen najít ty správné účty.
Jsou informace na TikToku relevantní?
Hlavním důvodem, proč jsou mladé generace ochotné se obrátit spíše na tuto platformu než na vševědoucí Google, je identita jeho uživatelů. Na Google vidíme jen názvy webových stránek, prázdné články a pouhá slova ujišťující nás o své pravdivosti.
TikTok vám nabízí opravdové tváře a lidi, kteří vám informace předávají osobně. Z psychického hlediska máme mnohem větší tendenci uvěřit jim než jakémusi článku. Uživatelé nám podávají své subjektivní názory a prožitky, ačkoliv samozřejmě tím nemyslím, že můžete věřit každému na této platformě.
I zde se naleznou pochybné reklamy a propagace, avšak když si najdete ty správné lidi, můžete spolehlivě věřit jejich radám a nebát se je poslechnout.