
Film se se svou délkou 3 hodiny a 10 minut rozhodně neřadí mezi krátké kousky a pro mnoho lidí je těžké po takovou dobu udržet pozornost. Přesto měl být ještě o trochu delší. Důvodem, proč nakonec Avatar 2 zůstal tak, jak je nyní, je násilí se střelnými zbraněmi. Vzhledem k neustále častějším problémům s masovým střílením v Americe se James Cameron rozhodl tento jev nepodporovat a nadbytečné násilné scény vymazat.
Sám je velice zásadový a v rozhovoru dokonce řekl, že kdyby měl znovu dělat Terminátora, udělal by ho jinak. Rád by dal více prostoru umělé inteligenci, a jak funguje než zbraním, jako to udělal v Terminátorovi. Problémem akčních filmařů, mezi které se James rozhodně řadí, je vyvážit akci, násilí a klidné scény. Diváci na ně chodí do kina pro adrenalin a vzrušení, avšak při nadbytku akčnosti se vytrácí děj a film ztrácí svou kvalitu.
Příliš boje: ano nebo ne?
Avatar 2 si naštěstí laťku udržel a bojové scény nezakryly povedený děj. Podobné dilema řeší i Hobit, zejména jeho třetí díl. Peter Jackson je eso filmařského průmyslu a jeho díla jsou nadčasová a diváky vyhledávaná. Mnozí fanoušci si však někdy stěžovali na přílišnou heroičnost, akčnost a až neuvěřitelnost. Neuvěřitelnost je však problémem a možná spíše i charakterovým rysem většiny akčních filmů, gravitace ani logika v nich nemá místo.
Hlavní hrdina nikdy neutrží ani šrám a poráží všechny nepřátele bez ohledu na jejich schopnosti. Pokud jste Hobita viděli, takových případů je tam až až, ale podle mě to k filmu sedí a trocha té heroičnosti je zde na místě. Koneckonců na filmy nechodíme proto, aby nám připomínaly běžný život, ba naopak. Všechny tyto úžasné příběhy, fiktivní světy a postavy nám umožňují si na chvilku odpočinout od té obyčejnosti a uniknout z reality.