Reebok ruší statisíce objednávek od Čechů, kteří využili chybu na webu.

zdroj foto: facebook.com, instagram.com , upravená koláž: fasteer.cz, využití umělé inteligence





Zákazníci, kteří o uplynulém víkendu s nadšením nakoupili obuv a oblečení od značky Reebok za neuvěřitelně nízké ceny, se bohužel nedočkají splnění svých objednávek. Společnost Reebok nyní s omluvou ruší všechny takové nákupy, odvolávaje se na závažnou technickou chybu, která způsobila chybnou konverzi měny. Místo očekávaných výhodných nákupů tak zůstávají zákazníci s prázdnýma rukama a zrušenými objednávkami. Celá situace vyvolává otázky ohledně transparentnosti e-shopů a práv spotřebitelů v podobných případech. Zatímco někteří chápou, že se jedná o chybu, jiní jsou rozčarováni a cítí se podvedeni, protože jim byla krátce nabídnuta, a následně odepřena, nečekaná sleva.

  • Článek informuje o zrušení víkendových objednávek v e-shopu Reebok kvůli technické chybě v zobrazení cen.
  • Pojednává o právních aspektech celé situace a vysvětluje, proč má firma právo objednávky zrušit.
  • Zmiňuje reakce spotřebitelských organizací a právníků na postup společnosti Reebok.

Nečekaná sleva a rychlé probuzení

Mnozí zákazníci zažili o víkendu nečekané překvapení při procházení e-shopu Reebok. Namísto očekávaných cen v eurech se u zboží objevily identické číselné hodnoty, ovšem v českých korunách. To znamenalo, že například tenisky, které by normálně stály 60 eur (přibližně 1500 Kč), byly najednou k dispozici za pouhých 60 korun. Tato chyba, která se zdála být pro zákazníky mimořádně výhodná, vedla k masivnímu náporu objednávek a rychlému vyprodání mnoha položek. Lidé si tak mysleli, že udělali životní obchod, a s nadšením očekávali doručení svých balíků plných značkového zboží za zlomek původní ceny.

Nadšení však netrvalo dlouho. Již v průběhu víkendu se objevily první spekulace, že se jedná o chybu, a spotřebitelské organizace v pondělí varovaly, že je velmi pravděpodobné, že firma Reebok tyto objednávky zruší. Jejich odhady se bohužel potvrdily. Zákazníci začali dostávat e-maily s lítostivou zprávou od společnosti Reebok, která oznamovala zrušení objednávky z důvodu „technické chyby při zpracování“. Tato zpráva byla pro mnohé zklamáním, jelikož se těšili na své nové boty a oblečení za bezkonkurenční ceny.

Reebok se za vzniklou situaci omluvil a potvrdil, že pokud již došlo k platbě, peníze budou zákazníkům vráceny. Doba pro vrácení peněz se pohybuje od pěti do sedmi pracovních dnů, v závislosti na bance nebo platebním systému, který zákazník použil. Toto ujištění má za cíl zmírnit nespokojenost a nejistotu zákazníků, kteří se najednou ocitli bez zboží i bez peněz na svých účtech. Firma se tak snaží minimalizovat dopad této chyby na svou reputaci a vztahy se zákazníky.

Spotřebitelské organizace a právníci se shodují, že firma měla právo od kupní smlouvy odstoupit. Ředitel Sdružení českých spotřebitelů, Viktor Vodička, pro Novinky.cz uvedl, že v případě evidentní chyby, jako byla tato, má společnost právo od smlouvy odstoupit, a to i v případě, že zákazníci již zaplatili. Kupní smlouva s e-shopem totiž podle zákona vzniká až odesláním objednávky, což v tomto případě bylo realizováno, nicméně s chybně zobrazenou cenou, což představuje podstatný rozdíl v podmínkách.

Článek pokračuje v galerii níže.

Zdroj: facebook.com, instagram.com, pro rešerši a text byla využita umělá inteligence.

 

 

 

 

Komentářů

komentáře