Internetové vyhledávače používáme každý den, jelikož jsou nejlepší cestou, jak zde najít informace, které potřebujeme. Jsou však využívány také k tomu, že prostřednictvím jich samotných hledáme třeba zboží, nebo různé služby. Pokud právě toto nabízíte, mělo by být ve vašem zájmu, aby vás lidí našli. Jak na to?
Stávající web nemusí vyhovovat
Ideální je vždy najít prvotní problémy. Tedy důvody, proč nejste vidět. Proto v žádném případě nepodceňujte SEO audit, který vám pomůže zjistit, kde se na vašem webu nacházejí chyby a kde je prostor pro zlepšení. Vaše stránky projdou profesionálové a sdělí, kde se nacházejí chyby. Ty bývají vesměs stejné, jelikož problém je obvykle:
- V použitých textech
- V nedostatku odkazů
- Ve špatné struktuře webu
Cest ke zlepšení existuje celá řada
Když víte, kde je problém, je možné začít s jeho odstraňováním. Stejně jako při auditu, tak i tady platí, že je lepší najmout si profesionála. Amatérů může udělat mnoho chyby, které povedou k ještě horším výsledkům, než je teď. Řada lidí ví, že nejdůležitější je tvorba zpětných odkazů, ale málokdo z laiků tuší, že ne všechny odkazy jsou správné a že záleží také na jejich kvalitě. Ty špatné mohou spíše ublížit a přinést i penalizaci. I to je jeden z důvodů, proč nevyužívat metodu pokus/omyl, ale proč raději oslovit někoho, kdo tomu rozumí.
Běh na dlouhou trať, která se vyplatí
Optimalizace pro vyhledávače je delší proces, který se určitě neprojeví za pár dní. Kdo ale vytrvá, nebude zklamán. Následně bude jeho firma nebo jeho obchod viditelný ve vyhledávačích, což znamená jednu jedinou věc. Celkem stabilní příliv návštěvnosti, která najednou začne proudit zcela zdarma. Právě proto se vyplatí jít toto cestou, která sice nepřinese výsledky hned, ale v budoucnu vás oproti klasické PPC nebo jiné reklamě nemusí stát ani jedinou korunu.