
Nedaleko polsko-české hranice stojí supermarket, který na první pohled vypadá jako klidné nákupní centrum, kde lidé zařizují své běžné potřeby. Realita však hovoří jiným jazykem. Polský supermarket Biedronka se stal arénou každodenního nákupního dramatu, a hlavními protagonisty jsou Češi. Již při příjezdu je zřejmé, že obvyklé nákupní zvyklosti zde neplatí. Parkoviště je zaplněno vozy s českými poznávacími značkami, a hledání volného místa se mění v trpělivostní výzvu. Nákupní vozíky jsou raritou, a atmosféra v obchodě připomíná spíše horečku výprodeje než poklidné vybírání zboží.
Čechy nemají rádi
V obchodě panuje chaos, fronty u pokladen jsou dlouhé a napjaté, s nákupními košíky přetékajícími potravinami a domácími potřebami. Většina zákazníků jsou Češi, kteří se snaží co nejrychleji získat produkty, které jsou v Polsku výrazně levnější než doma, zejména maso, mléčné výrobky, cukrovinky a alkohol. Přitažlivé ceny však vedou k vyprazdňování regálů, a to s některými negativními následky. Některé zboží, buďto opomíjené v zápalu pro jiné produkty, nebo nesplňující očekávání, končí na podlaze, často poškozené nebo zmačkané.
Pokračujte do galerie